easybuy

Vad är Specsavers easypay?

Ha alltid kontaktlinser hemma! Beställ enkelt med Specsavers easypay och spara 5 % på alla ombeställningar. Du får en GRATIS glasögonkupong och kostnadsfri efterkontroll.

Anmäl dig till Specsavers easypay och fyll på ditt lager av kontaktlinser automatiskt så ofta du vill. Välj produkt och beställningsintervall, så sköter vi resten. Vi levererar nya linser enligt det intervall du angett, och belastar ditt kredit-/betalkort med en summa som motsvarar Specsavers bästa pris vid det valda datumet, minus 5 procents rabatt. Klicka här för att se Specsavers easypay-villkor.

Får jag veta när en Specsavers easypay-beställning skapas?

Ja, ungefär en vecka innan din schemalagda beställning ska skapas får du ett påminnelsemail, så att du har möjlighet att uppdatera ev. information om leverans och betalning. Du behöver inte bekräfta något - det är bara en påminnelse om att beställningen behandlas. När din easypay-beställning skapats och betalningen bekräftats och skickats till vårt lager får du ett mail med orderbekräftelse/faktura med alla detaljer.  

I easypay-avsnittet under Mitt konto kan du se nästa beställningsdatum för din easypay-beställning. Det är den dag då din nästa easypay-beställning kommer att skapas. Normal ledtid för beställningen tillkommer. 

Hur startar jag Specsavers easypay om jag redan är kund?

Om du redan är kontaktlinskund och har ett online-konto, så kan du nå ditt easypay-konto via fliken Mitt konto på webbplatsen. Du måste välja en tidigare beställning eller en speciell produkt från dina tidigare beställningar som du lägger till i easypay och sedan anger du hur ofta de automatiska beställningarna ska skapas.  

Hur startar jag Specsavers easypay om jag inte har ett online-konto?

Om du inte har beställt online förut (eller om du aldrig har skapat ett online-konto) gör du en helt ny beställning och aktiverar sedan easypay som en del av kassaprocessen. I samband med att betalningsprocessen avslutas anger du hur ofta du vill ha dina easypay-beställningar.  

Kan jag ändra min Specsavers easypay-leveransadress?

Ja, du kan uppdatera informationen när som helst genom att gå till Mitt konto och göra ändringar i avsnittet Mina uppgifter på webbplatsen. Du anger vilken adress du vill ha för dina easypay-leveranser. Varje gång en easypay-beställning skapas används den leveransadress du har angett.  

Kan jag ändra min betalningsinformation för mina Specsavers easypay-beställningar?

Ja, du kan ändra din easypay-betalningsmetod när som helst med hjälp av Min plånbok under Mitt konto-fliken på webbsidan. Du kan lägga till flera betalningsmetoder i din plånbok och välja vilken som ska användas för dina easypay-beställningar.

Vad händer om min betalning avvisas?

Du får ett mail om att din easypay-beställning inte kan behandlas, eftersom det är problem med betalningsmetoden, t.ex. att ditt kort har gått ut eller att du inte har tillräckligt med pengar. Du måste då uppdatera betalningsmetoden och använda ett annat kort i din online-plånbok eller skapa ett nytt. Din online-plånbok finns under fliken Mitt konto på webbplatsen. Försöken att ta betalt pågår under tre dagar.  

Vad händer om mitt kreditkort har gått ut?

Du får ett mail om att det kort som du har angett för dina easypay-beställningar snart löper ut. Då kan du uppdatera kortinformationen genom Mitt konto, så att dina easypay-beställningar kan behandlas även i fortsättningen.

Vad händer om mitt recept ändras?

Om ditt recept ändras måste du skapa en ny beställning för de kontaktlinser som nu skrivits ut och lägga till denna i din easypay-varukorg för dina pågående regelbundna beställningar. Kom ihåg att ta bort dina gamla kontaktlinser från din varukorg. 

Vad händer om mitt recept slutar gälla?

Du får med jämna mellanrum ett mail som bekräftar att ditt recept fortfarande gäller. Glöm inte att du kan gå till din Specsaversbutik för en kostnadsfri efterkontroll.  

Kan jag ta paus från easypay-leveranserna?

Du kan göra ändringar i din easypay-beställning under Mitt konto om du är på semester eller har för många linser, och skjuta upp nästa beställningsdatum eller minska antalet linser. När du är tillbaka från semestern eller behöver fler linser igen fortsätter leveranserna enligt dina specifikationer. Du kan göra alla dessa ändringar i easypay-avsnittet under Mitt konto. 

Kan jag ändra antalet produkter i min Specsavers easypay-beställning?

Ja, du kan ändra antalet i din easypay-beställning under fliken Mitt konto. Du kan öka eller minska kvantiteten för varje enskild vara med verkan från följande beställning. 

Vad blir mitt Specsavers easypay-pris?

När du köper kontaktlinser genom Specsavers easypay får du löpande 5 % rabatt på den valda produkten. Fraktkostnad tillkommer. Rabatten baseras på produktens pris vid det datum då beställningen behandlas.