Garanterat nöjda kunder

Vi på Specsavers vill att du ska känna dig nöjd med ditt köp. Läs mer om vår 2‑åriga kvalitetsgaranti, servicegaranti mm.

2 års kvalitetsgaranti

Vi gillar nöjda kunder. Därför kommer alla våra bågar och glas med en 2‑årig kvalitetsgaranti. Det betyder att vi garanterar kvaliteten på materialen, ytbehandlingarna och tillverkningsprocessen och att vi reparerar eller ersätter glasögon som mot förmodan inte skulle leva upp till våra höga tillverkningsstandarder under den tvåårsperioden.

Se våra bågar

Nöjdhetsgaranti

3 månaders nöjdhetsgaranti. Om du upplever några besvär med bågen eller glasen så hjälper vi dig hitta en annan lösning inom 90 dagar. 

Servicegaranti

När du köper glasögon hos Specsavers, vill vi att du ska vara 100% nöjd med dem. Det inkluderar även fri service efter köpet. Du kan alltid komma in för att få dina glasögon justerade eller professionellt rengjorda utan kostnad av någon av våra medarbetare i butik.

Sköt om dina glasögon

Vi hoppas du är nöjd med servicen du har fått hos oss. Med rätt hantering kan du förlänga glasögonens livslängd, så att du kan trivas extra bra med dem. Här kan du läsa några värdefulla tips från våra experter hur du bäst sköter dina glasögon.

  • Rengör glasen dagligen med en mikrofiberduk. Om du vill rengöra dem extra noga, använd en putsspray framtagen för glasögonglas. Sådan putsspray finns i Specsavers butikssortiment. Undvik att glasögonen kommer i kontakt med kemikalier, t ex hårspray eller rengöringsprodukter.

  • Använd båda händerna när du ska sätta på dig och ta av dig glasögonen. Det gör att glasögonen håller sin justering, som är anpassad efter dig, bättre.

  • Skydda dina glasögon från extrema temperaturer. Glasögonen trivs inte i hög värme, så om du t ex ska lämna glasögonen framme i bilen, täck dem med lite tyg för bättre skydd. Eller ännu bättre ‑ lägg glasögonen i sitt fodral.