När Doug och Mary Perkins startade Specsavers redan 1984 inspirerades de av en storslagen idé – att göra skillnad. Då handlade det om att göra ögonhälsa av hög kvalitet och till ett överkomligt pris tillgänglig för alla. Vi har utvecklats en hel del sedan dess, och idag arbetar vi för att förändra liv genom bättre syn och hörsel.

Vi har aldrig strävat efter att bli störst i ögon- och hörselvårdsbranschen – vi har helt enkelt försökt vara bäst. I takt med att vi har vuxit, med nya butiker, nya team och kunder över hela världen, har vi aldrig glömt vilka vi är: ett familjeföretag som ägs och drivs av lokala yrkesverksamma, som alla är lika engagerade i att alltid försöka erbjuda bästa möjliga hälsovård till sina medmänniskor.

Men vi upphör inte att hela tiden utvecklas. Vår framtid handlar inte bara om att göra skillnad för våra kunder utan samtidigt att se till att vi påverkar livet på ett positivt sätt för de människor vi arbetar med, de samhällen vi verkar i och den planet vi delar.

För att göra detta har vi satt upp några höga mål för oss själva inom följande nyckelområden:

Översikt

Låter det som ambitiösa mål? Ja, det är det. Men det är vi också.

Vår resa hittills har varit otrolig – men det bästa ligger fortfarande framför oss. Vårt globala partnerskap, och kraften och passionen hos 40 000 kollegor över hela världen, ger oss en unik möjlighet att förändra liv genom bättre syn och hörsel, på ett sätt som är bättre för våra medarbetare, våra samhällen och vår planet.

John Perkins
CEO och Chief Sustainability Officer