3 – Automatisk beställning via Specsavers Linsabonnemang
3.1
”Linsabonnemang” innebär att Specsavers automatiskt lägger beställningar på kontaktlinser till dig med tre månaders mellanrum och drar betalningen från ditt kredit‑ eller debetkort (betalkort) en gång i månaden.
3.2
Vi erbjuder fri frakt till kunder som väljer Specsavers Linsabonnemang och du har dessutom fria återbesök i den av dig utvalda Specsavers‑butiken, förutsatt att du har ett aktivt Specsavers Linsabonnemang.
3.3
Priset på varje beställning i Specsavers Linsabonnemang (som omfattar leverans av kontaktlinser för tre månader) fastställs den dag som beställningen i Specsavers Linsabonnemang skapas och i enlighet med det pris som gäller på Webbplatsen den dagen (”Beställningsdatumet”). Totalpriset för leveransen av kontaktlinser för tre månader delas upp i tre delbetalningar. Den första delbetalningen dras från ditt betalkort på Beställningsdatumet och dina varor levereras förutsatt att betalningen går igenom. Den andra delbetalningen dras från ditt betalkort 30 dagar efter Beställningsdatumet och den tredje och sista delbetalningen dras 60 dagar efter Beställningsdatumet.
Alla betalningar behandlas av WorldPay på uppdrag av Specsavers och all betalningsinformation krypteras av WorldPay för att minimera risken för obehörig åtkomst. Du får alltid ett e‑postmeddelande minst 7 dagar innan betalningen dras från ditt betalkort.
När din beställning inom Specsavers Linsabonnemang upprättas får du en e‑postbekräftelse med all information och det fastställda beloppet. Du får sedan ytterligare ett meddelande med en leveransbekräftelse när kontaktlinserna skickas. Om du inte är nöjd med kontaktlinserna eller priset kan du alltid returnera kontaktlinserna och få tillbaka hela beloppet i enlighet med Specsavers returpolicy.
3.4
Specsavers kan komma att höja eller sänka produktpriserna vid senare tillfällen. Du meddelas alltid om priset per månad 7 dagar innan en ny, automatisk beställning läggs och månadskostnaden för denna beställning fastställs därmed.
3.5
7 dagar innan det datum då nästa beställning läggs får du en e‑postbekräftelse om din kommande beställning enligt Specsavers Linsabonnemang. E‑postmeddelandet innehåller information om priset på de produkter du har beställt och en påminnelse om att beställningen nu behandlas. Det pris som anges i meddelandet är högsta möjliga pris du kan debiteras för beställningen. Om Specsavers har en kampanj på Beställningsdatumet som ger dig rätt till rabatt dras denna av automatiskt på din beställning. Om priset på dina kontaktlinser sänks efter att vi har skickat ut e‑postbekräftelsen 7 dagar i förväg debiteras du det lägre priset på Beställningsdatumet. Du kan ändra innehållet i beställningen fram till dagen före Beställningsdatumet och även välja att ta bort beställningen. Om sådana ändringar (t.ex. ändringar i kontaktlinsspecifikation eller antal) påverkar priset på beställningen räknas kostnaden om och du debiteras det nya beloppet.
3.6
När du lägger din första beställning på Webbplatsen får du ett e‑postmeddelande av Specsavers där vi bekräftar uppgifterna i din återkommande beställning inom Specsavers Linsabonnemang. Meddelandet innehåller fullständig information om vilka varor som kommer att skickas, leveransadress, betalningssätt, betalningsdatum och nästa datum för leverans (nästa Beställningsdatum).
3.7
Du får en e‑postbekräftelse när varorna är betalda och beställningen skapas och sedan ytterligare ett meddelande när varorna har skickats.
3.8
Cirka en månad efter att du fått din första leverans i Specsavers Linsabonnemang får du ett mail med information om vad som ingår i ditt abonnemang. Informationen finns även med i andra mail du får från oss. Det ingår en årlig synundersökning (värde 395 kr) samt ev. kontroller och du är också berättigad till ett par kostnadsfria glasögon vartannat år (värde 395 kr). Synundersökningen kan bara göras i din valda Specsavers‑butik och glasögonen som ingår är valfria bågar från vårt 395 kr sortiment, inklusive enkelslipade standardglas (index 1.5). Du kan välja en dyrare båge och istället erhålla 395 kr rabatt om så önskas. Din valda butik kan se via sitt butikssystem att du är berättigad till synundersökning och glasögon, boka tid som vanligt och uppge att du är linsabonnemangskund för att ta del av dina fördelar.
3.9
På Mitt konto kan du kontrollera och göra ändringar i uppgifterna som ska användas till kommande beställningar i Specsavers Linsabonnemang. Du kan ändra produkter, leveransadress, betalningssätt och nästa beställningsdatum. I Mitt konto kan du också när som helst inaktivera ditt Specsavers Linsabonnemang.
3.10
Uppsägning av Linsabonnemang
I Mitt konto‑funktionen på Webbplatsen kan du när som helst säga upp ditt Specsavers Linsabonnemang.
Du kan också säga upp ditt Specsavers Linsabonnemang genom att kontakta oss per telefon på 020‑747200 eller skicka ett meddelande till: kundservice@specsavers.se.