Vad är Specsavers easybuy®?
Teckna Specsavers linsabonnemang easybuy för automatiska återbeställningar av dina kontaktlinser. Välj linser och tidsintervall, så tar vi hand om resten och ser till att du alltid har linser hemma. Med easybuyfår du dessutom 5 % rabatt på dina återbeställningar. När du mottar din första easybuy återbeställning får du en värdecheck för ett par glasögon (värde 395 kr) samt en värdecheck för en kostnadsfri linsundersökning och efterkontroller.
Välj produkt och beställningsintervall, så sköter vi resten. Vi levererar nya linser enligt det intervall du angett, och belastar ditt kredit-/betalkort med den summa som motsvarar Specsavers bästa pris vid det valda datumet. Klicka här för att se Specsavers easybuy-villkor.
Får jag veta när en Specsavers easybuy-beställning skapas?
Ja, ungefär en vecka innan din schemalagda beställning ska skapas får du ett påminnelsemail, så att du har möjlighet att uppdatera ev. information om leverans och betalning. Du behöver inte bekräfta något - det är bara en påminnelse om att beställningen behandlas. När din easybuy-beställning skapats och betalningen bekräftats och skickats till vårt lager får du ett mail med orderbekräftelse.
I easybuy-avsnittet under Mitt konto kan du se nästa beställningsdatum för din easybuy-beställning. Det är den dagen då din nästa easybuy-beställning kommer att skapas. Normal ledtid för leveransen tillkommer.
Hur startar jag Specsavers easybuy om jag redan är kund?
Om du redan är kontaktlinskund och har ett online-konto, så kan du nå ditt easybuy-konto via fliken Mitt konto på webbplatsen. Du måste välja en tidigare beställning eller en speciell produkt från dina tidigare beställningar som du lägger till i easybuy och sedan anger du hur ofta de automatiska beställningarna ska skapas.
Hur startar jag Specsavers easybuy om jag inte har ett online-konto?
Om du inte har beställt online förut (eller om du inte har registrerat ett online-konto) gör du en helt ny beställning och aktiverar sedan easybuy som en del av kassaprocessen. I samband med att betalningsprocessen avslutas anger du hur ofta du vill ha dina easybuy-beställningar.
Kan jag ändra min Specsavers easybuy-leveransadress?
Ja, du kan uppdatera informationen när som helst genom att gå till Mitt konto och göra ändringar i avsnittet Mina uppgifter på webbplatsen. Du anger vilken adress du vill ha för dina easybuy-leveranser. Varje gång en easybuy-beställning skapas används den leveransadress du har angett.
Kan jag ändra min betalningsinformation för mina Specsavers easybuy-beställningar?
Ja, du kan ändra din easybuy-betalningsmetod när som helst med hjälp av "Min plånbok" under Mitt konto-fliken på webbsidan. Du kan lägga till flera betalningsmetoder i din plånbok och välja vilken som ska användas för dina easybuy-beställningar.
Vad händer om min betalning avvisas?
Du får ett mail om att din easybuy-beställning inte kan behandlas, eftersom det är problem med betalningsmetoden, t.ex. att ditt kort har gått ut eller att du inte har tillräckligt med pengar. Du måste då uppdatera betalningsmetoden och använda ett annat kort under Mina betalningar eller skapa ett nytt. Din sida Mina betalningar finns under fliken Mitt konto på webbplatsen. Försöken att ta betalt pågår under tre dagar.
Vad händer om mitt kreditkort har gått ut?
Du får ett mail om att det kort som du har angett för dina easybuy-beställningar snart löper ut. Då kan du uppdatera kortinformationen genom Mitt konto, så att dina easybuy-beställningar kan behandlas även i fortsättningen.
Vad händer om mitt recept ändras?
Om ditt recept ändras måste du skapa en ny beställning för de kontaktlinser som ordinerats och lägga till dem i din easybuy-varukorg. Kom ihåg att ta bort dina gamla kontaktlinser från din varukorg.
Kan jag ta paus från easybuy-leveranserna?
Du kan göra ändringar i din easybuy-beställning under Mitt konto om du är på semester eller har för många linser samt skjuta upp nästa beställningsdatum eller minska antalet linser. När du är tillbaka från semestern eller behöver fler linser igen fortsätter leveranserna enligt dina specifikationer. Du kan göra alla dessa ändringar i easybuy-avsnittet under Mitt konto.
Kan jag ändra antalet produkter i min Specsavers easybuy-beställning?
Ja, du kan ändra antalet i din easybuy-beställning under fliken Mitt konto. Du kan öka eller minska kvantiteten för varje enskild vara med verkan från nästa beställning.
Vad blir mitt Specsavers easybuy-pris?
När du köper kontaktlinser genom Specsavers easybuy får du löpande 5 % rabatt på den valda produkten. Fraktkostnad tillkommer. Rabatten baseras på produktens pris vid det datum då beställningen behandlas. Som easybuy-kund är du garanterad det för dagen bästa priset, vilket innebär att du får ev kampanjpriser per automatik, under förutsättning att du har en beställning under kampanjperioden.