Har problem med din betalning?

Vi använder en säker betalningslösning som tillhandahålls av WorldPay för alla betalningar av kontaktlinser som köps från denna webbsida. Vi är medvetna om att en del kunder ibland upplever problem när de försöker betala. Här är några tips som du kan kontrollera om ditt betalkort avvisas vid betalning. 

  • Är ditt betalkort auktoriserat för online transaktioner? Vissa banker (t.ex. Swedbank) kräver att ditt kort blir specifikt auktoriserat för att kunna användas vid köp på internet. Om du inte redan gjort detta kan du kontakta din bank.
  • Är ditt kort utgivet av en utländsk bank? Om ditt kort är utgivet av en utländsk bank, kan du behöva få kortet godkänt för internationellt bruk – detta inkluderar kort utgivna i de nordiska länderna. Kontakta din bank om du är osäker. 
  • Är ditt kort anslutet till 'Verified by Visa' eller 'Mastercard Secure Code'? Flera kortutgivare godkänner enbart att korten används för transaktioner på nätet om de först registreras för användning med Visas "Verified by Visa" eller Mastercards ”Mastercard Secure Code'”. Det kostar ingenting att ansluta kortet till dessa system. Om du inte redan anslutit kortet, rekommenderar vi att du kontaktar din bank. Du kan läsa mer om detta på din banks webbsida eller Visa/Mastercards webbsidor. 
  • Upplever du problem med betalning av easybuy eller express reorder? 
    När du abonnerar på kontaktlinser med easybuy eller gör en ”express reorder” fungerar vårt webbsystem som så att du inte behöver ange dina kortuppgifter igen när dessa order läggs. Betalningarna identifieras som “abonnemang”- eller “kortinnehavare är ej närvarande”-transaktioner och det kan därför hända att du behöver be din kortutgivare att specifikt godkänna denna typ av transaktioner. Vänligen kontakta din bank/kortutgivare.