När man har mer än 1 800 000 kunder, finns det såklart många olika anledningar. Vi vill gärna höra alla.
Hör vad våra kunder svarade när vi frågade om varför de gick till Specsavers. Handlar det om pris? Ögonhälsa? Eller något annat?
Möt Björn
Han litar på högteknologisk utrustning. Men tycker också att det är viktigt att ha en god dialog med optikern
Möt Katinka
Det känns tryggt att veta att mina ögon tas om hand
Möt John
För honom var kombinationen av högkvalitativa glasögon och god service den avgörande faktorn.
Möt Caroline
Överraskningar kan vara bra eller dåliga – den här var bra.
Hur många synförluster kan undvikas?
Möt våra optiker och hör deras syn på ögonhälsa. De kommer också att berätta vad en ögonbottenfotografering innebär. Och de kommer att förklara att pris och kvalitet hänger nära ihop – men kanske inte på det sätt som många tror?
Se vilka tester som våra bågar måste gå igenom
Vägen är ganska lång innan de landar på din näsa
Har du hört myterna?
Ibland hör vi vissa myter om Specsavers. Vi har samlat några här och har tillåtit oss att besvara dem.