När man har mer än 1 800 000 kunder, finns det såklart många olika anledningar. Vi vill gärna höra alla.

Hör vad våra kunder svarade när vi frågade om varför de gick till Specsavers. Handlar det om pris? Ögonhälsa? Eller något annat?

Hur många synförluster kan undvikas?

Möt våra optiker och hör deras syn på ögonhälsa. De kommer också att berätta vad en ögonbottenfotografering innebär. Och de kommer att förklara att pris och kvalitet hänger nära ihop – men kanske inte på det sätt som många tror?

Har du hört myterna?

Ibland hör vi vissa myter om Specsavers. Vi har samlat några här och har tillåtit oss att besvara dem.

Lågt pris är lika med låg kvalitet

Ibland hör pris och kvalitet ihop, men inte alltid. Hos Specsavers kan vi erbjuda dig bra priser eftersom vi köper och producerar många glasögon. Inte bara i Sverige utan i hela världen. Det garanterar glasögon av hög kvalitet men till ett rimligt pris.

Vårt produktsortiment är begränsat

Om vi inte har de glasögon du är ute efter är vårt produktsortiment begränsat. Lyckligtvis är det väldigt få som lämnar oss tomhänta. Vi har ett brett utbud av både designerglasögon, vårt egna glasögonsortiment och kontaktlinser i olika prisklasser. Men kom förbi en av våra butiker och upplev det själv.

Ni sparar in på kundservicen

Vi tycker att det är viktigt att använda våra pengar på rätt sätt, men vi kommer aldrig att spara in på den service vi erbjuder våra kunder. I själva verket har vi byggt upp en organisation där varje enskild medarbetare kan göra det som de gör bäst. Hälsa dig välkommen, undersöka dina ögon eller hjälpa dig att hitta rätt glasögon. Detta fungerar bra för både våra anställda och för dig som kund.